ПОКАНА ЗА ПОДАВАНЕ НА ПРОМОЦИОНАЛНИ ПРОГРАМИ ЗА МЛЯКО И МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ, НАСОЧЕНИ КЪМ ВЪТРЕШНИЯ ПАЗАР и условия за участие

 

МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО и ХРАНИТЕ 

 

ПОКАНА

 

за подаване на промоционални програми за мляко и млечни продукти, насочени към вътрешния пазар, съгласно Регламент (ЕО) 698/2009 на Комисията за дерогация, по отношение на предназначените за прилагане на вътрешния пазар програми за информиране и насърчаване за млякото и млечните продукти, от Регламент (ЕО) 501/2008 за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) 3/2008 на Съвета относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети страни и Наредбата за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти, обн. ДВ бр.17 от 23.02.2007г.

 

Сдружения на производители или на производители и търговци, които са представителни по отношение на производството или на производството и предлагането на пазара на земеделски или хранителни продукти, могат да подават промоционални програми за дейности по предоставяне на информация или насърчаване разпространението на мляко и млечни продукти на вътрешния пазар на Европейския съюз. Предложенията за промоционални програми се подават в Министерство на земеделието и храните (МЗХ) в срок до 15 октомври 2009 г. Необходимата за кандидатстване документация е публикувана на интернет страницата на МЗХ: www.mzh.government.bg. Документацията, може да бъде получена и чрез писмено поискване:

1.        подадено на гише „Деловодство” в приемната на МЗХ- гр. София, бул. Христо Ботев № 55, или

2.        изпратено на факс (02) 981 23 18. 

 

УКАЗАНИЯ ЗА УЧАСТИЕ

 

Настоящите указания имат за цел представяне на основните изисквания при подготовка на предложения за промоционални програми за мляко и млечни продукти, насочени към вътрешния пазар на Европейския съюз, които могат да получат финансово подпомагане съгласно Регламент (ЕО) № 698/2009 на Комисията за дерогация, по отношение на предназначените за прилагане на вътрешния пазар програми за информиране и насърчаване за млякото и млечните продукти, от Регламент (ЕО) 501/2008 за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) 3/2008 на Съвета относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети страни, Регламент (ЕО) № 3/2008 на Съвета от 17 декември 2007 година относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети страни, Регламент (ЕО) № 501/2008 на Комисията от 5 юни 2008 година за определяне на подробни правила за прилагане на Регламент (ЕО) № 3/2008 на Съвета относно действията за информиране и насърчаване, свързани със селскостопанските продукти на вътрешния пазар и в трети страни и Наредбата за условията и реда за избор, изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти, обнародвана в ДВ бр.17 от 23.02.2007 г. 

Под “промоционална програма” се разбира съвкупност от единни дейности, които притежават достатъчен обхват, за да улеснят предоставянето на по-подробна информация за съответните продукти, както и тяхната продажба. В програмите могат да бъдат включени разнообразни дейности- връзки с обществеността (PR), реклама, организация на обучения, конференции с участието на журналисти и лекари, промоции в магазини и супермаркети, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, национални и международни изложения.

Промоционалните програми се разработват за период на приложение от 1 до 3 години. Програмите не трябва да бъдат насочени към отделни търговски наименования, нито да представят в положителна светлина или да насърчават консумацията на продукти само от една държава-членка на ЕС.

Кандидатстването става чрез попълване на образец на заявление за кандидатстване по промоционални програми, съфинасирани от ЕС. При попълване на образеца следва да се използват приложените към него Обяснителни бележки.

 

Към програмите се прилагат следните документи:

1.        удостоверение за актуално състояние на сдружението;

2.        доказателства за пазарния дял на членовете на сдружението за продуктите, които са обект на програмата, доказателства, че сдружението притежава собствено електронно или книжно издание, отразяващо дейността му;

3.        копие на  годишните финансови отчети за последните две години;

4.        удостоверение по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс за липса на данъчни и осигурителни задължения на сдружението;

5.        декларация от сдружението за липса на публичноправни задължения;

6.        описание на наличната организационна структура и експертен състав, които доказват техническия капацитет на сдружението за изпълнение на предложената промоционална програма.

 

Попълненият образец на заявление и допълнителните документи се подават в Министерство на земеделието и храните (МЗХ) в срок до 15 октомври 2009 г. Подадените след срока програми не се приемат, а получените по пощата се връщат.

 Промоционалните програми се подават лично, чрез пълномощник или с препоръчано писмо с обратна разписка. Програмите се считат за подадени в деня, в който са получили входящ номер, когато са подадени лично или чрез куриер, или в деня на пощенското клеймо, когато са изпратени по пощата.

Предлагащите сдружения са длъжни да изберат организация или организации, които ще прилагат програмата (прилагащи организации). Прилагащите организации могат да бъдат избрани преди или след подаването на промоционалната програма в МЗХ, но не по-късно от 30 дни след нейното одобряване от Европейската комисия. Предлагащо сдружение, което е избрало прилагаща организация, в 3-дневен срок от извършването на избора трябва да подаде в МЗХ писмено заявление по образец за одобряване на прилагащата организация.

Предлагащите сдружения, чиито промоционални програми са одобрени от Европейската комисия, сключват договори за изпълнение на програмите с Разплащателната агенция.

 

Изисквания към участниците

Програми за промоция на земеделски или хранителни продукти на вътрешния пазар на ЕС, могат да разработват и подават юридически лица – сдружения на производители или на производители и търговци. Предлагащите сдружения трябва да бъдат представителни по отношение на производството или на производството и предлагането на пазара на съответните земеделски или хранителни продукти.

Представително е предлагащо сдружение, коeто:

 а) е създадено най-малко две години преди подаването на промоционалната програма;

б) има членове, чийто пазарен дял за продуктите, които са обект на програмата, е най-малко 30 на сто, и

в) притежава собствено електронно или книжно издание, отразяващо дейността му.

 

Изисквания към промоционалните програми

Програмите могат да са насочени към пазарите на една или повече държави-членки на ЕС.

Програмите могат да се отнасят до следните продукти или теми от Приложение І, т.А на Регламент (ЕО) № 501/2008 на Комисията:

- мляко и млечни продукти.

 

Критерии за оценяване на програмите

Предложените промоционални програми се оценяват по следните критерии:

1. програмата да се отнася до мляко и млечни продукти и да е в съответствие с насоките за промоция на вътрешния пазар на мляко и млечни продукти по Приложение І, т. Б на Регламент (ЕО) № 501/2008 на Комисията:

2. целесъобразност на програмата:

а) значение на програмата с оглед на ситуацията на пазара на съответния сектор;

б) значение на програмата за целевите групи;

3. качество и ефективност на програмата:

а) съответствие между целите на програмата и предложените мерки;

б) обхват на предложените мерки по отношение на: времева продължителност, честота на провеждане, ниво на целевите групи (европейско, национално, регионално);

в) качество на въздействие на програмата върху целевите групи;

4. рентабилност на програмата – съотношение между предвидените разходи и очакваните резултати;

        5. изпълнение на програмата:

        а) финансова стабилност на предлагащото сдружение;

        б) избрана прилагаща програмата организация и/или организации.

 

нагоре   назад   в-к "Земеделска защита"