ЛЮБОПИТНО: ГЛОБИХА БТК ЗА ПОДВЕЖДАЩА РЕКЛАМА СЪС 155 ХИЛЯДИ ЛЕВА

 

Комисията за защита на конкуренцията е глобила Българската телекомуникационна компания (БКТ) със 155 375 лева заради подвеждаща клиентите реклама, съобщават в mediapool.bg.

Производството е образувано по молба на “Космо България Мобайл“, която управлява търговската марка Глобул. Конкурентът на БТК е поискал от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да се установят евентуално извършени нарушения при предоставяне на продукта на БТК “У дома 250“. Според рекламата тя включва 1000 минути за провеждане на селищни и междуселищни разговори, 250 минути за международни разговори и за връзка към мобилната мрежа на БТК, срещу месечен абонамент от 24 лева.

При проверката от КЗК са установили, че в писмо до Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) БТК е заявила изменение на цените на фиксираната гласова телефонна услуга за абонаментния план “У дома 250” с включени до 250 безплатни минути и към мобилната си мрежа. В отговор КРС е определила заявените цени като несъответстващи на закона и е дала задължителни указания за изключване на разговорите към мобилната мрежа от абонаментния план.

Това е наложило БТК да извърши изменение на ценовите условия и да изключи безплатните минути към мобилната си мрежа от абонаментния план, но месец по-късно ги рекламира в масирана кампания, която стартира на 1 ноември 2008 г., без да упомене, че минутите към мобилната мрежа трябва да се изключат от пакетната цена.

Комисията счита, че поведението на БТК не отговаря на добросъвестната търговска практика. Дружеството е провело рекламна кампания на продукт, за който е знаело от задължителните указания на регулатора, че не отговаря на законовите изисквания и по този начин реално е подвело потребителите.

Парадоксът се състои в това, че процесната Абонаментната програма реално продължава да включва въпросните 250 безплатни минути към мобилната мрежа на БТК, които са на незаконосъобразни цени.

Глобата е за реклама, която всъщност не е подвела потребителите.

От друга страна, регулаторният орган, който е определил, че цените на „безплатните” минути към мобилната мрежа на БТК са незаконосъобразни, не е предприел действия срещу това закононарушение на телекомуникационната компания.

 

НАДЕЖДА АЛЕКСАНДРОВА