НОВАТА СТРУКТУРА НА НАПИ МОЖЕ ДА СЕ ОКАЖЕ РЕШАВАЩА ЗА РАЗМРАЗЯВАНЕТО НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ПЛАЩАНИЯ

 

Представители на Европейската комисия в Брюксел са разпитвали ръководството на Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) повече от четири часа, като изрично са поискали информация по случая с бившия шеф на пътния фонд Веселин Георгиев. По информация на mediapool, изпълнителният директор на НАПИ инж. Янко Янков, председателят на Надзорния съвет Иван Атанасов и представители на транспортното министерство са в столицата на Европа, за да отчетат напредъка на ведомството от преструктурирането му през лятото досега.

Друг повод за посещението е оплакване на чуждестранна строителна компания, участваща в конкурс за две отсечки на магистрала „Тракия” от условията, които дават предимство на българските фаворити – фирмите на Васил Божков (Холдинг Пътища), Симеон Пешов (Главболгарстрой) и Николай Михайлов (Трейс Груп).

От Брюксел са изискали информация за новата структура на агенцията, новите правила и нормативна организация на работата й, кадровия потенциал, създадената нова контролна среда по отношение превенцията на конфликта на интереси и гаранции за прозрачно управление и ефективно разходване на финансови средства. Представителите на Европейската комисия са проявили интерес към случая с бившия директор на пътното ведомство Веселин Георгиев и фирмите, облагодетелствани от неговите действия в нарушение на закона.

Ще припомним, че Веселин Георгиев стана известен с прозвището Батко. Към настоящия момент прокуратурата е образувала предварително производство срещу него за престъпление по служба, след като миналата година станя ясно, че строителната фирма на брат му "Биндер" е получила поръчки за 120 милиона евро. Това, както и скандал със заловени с подкуп служители на ведомството доведе до замразяване на всички европейски пари за пътищата в България. Единствените пари от предприсъединителните програми, които пътното ведомство има шанс да получи, са 111.3 милиона евро по ИСПА, предназначени за магистрала "Люлин".

Тази среща, както и предстоящата проверка на Главна дирекция "Регионално развитие" в НАПИ може да се окажат решаващи за размразяване на средствата за пътища по ИСПА.

 

ЗЕМЕДЕЛСКА ЗАЩИТА

 

нагоре   назад   в-к "Земеделска защита"