В
сила от 15.01.2010 г. Приет с ПМС № 339 от 30.12.2009 г.
Обн. ДВ. бр.4 от 15 Януари 2010г.
Чл. 1. С правилника се определят:
1.
дейността, структурата, функциите и числеността на персонала на Изпълнителната
агенция по горите, наричана по-нататък "агенцията";
2.
организацията на работа на Стопанския съвет към изпълнителния директор на
Изпълнителната агенция по горите.
Чл.
2. (1) Изпълнителната агенция по горите е юридическо лице на
бюджетна издръжка - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра
на земеделието и храните, със седалище София.
(2)
Агенцията е администрация, която подпомага изпълнителния директор при
осъществяване на правомощията му, осигурява технически дейността му и извършва
дейности по административно обслужване на гражданите и юридическите лица.
Чл. 3. (1) Агенцията се ръководи и представлява от
изпълнителен директор.
(2)
Договорът с изпълнителния директор се сключва, изменя се и се прекратява от
министъра на земеделието и храните след съгласуване с министър-председателя.
(3)
Изпълнителният директор осъществява правомощията си пряко и чрез регионалните
дирекции по горите и специализираните териториални звена на агенцията.
Чл.
4. (1) При осъществяване на правомощията си изпълнителният
директор се подпомага от заместник изпълнителен директор.
(2)
Договорът със заместник изпълнителния директор се сключва, изменя се и се
прекратява от изпълнителния директор на агенцията след съгласуване с министъра
на земеделието и храните.
Чл.
5. (1) Изпълнителният директор има следните правомощия:
1.
организира и ръководи дейността на агенцията;
2.
осъществява общото ръководство и контролира дейността на регионалните дирекции
по горите, държавните горски стопанства, държавните ловни стопанства и
специализираните териториални звена на агенцията;
3.
подготвя и предлага на министъра на земеделието и храните национална стратегия
в областта на горите и ловното стопанство;
4.
представя на министъра на земеделието и храните ежегоден доклад за дейността на
агенцията;
5.
изготвя предложения до министъра на земеделието и храните за изключване на гори
и земи от горския фонд, за учредяване на право на ползване и сервитути върху
гори и земи от горския фонд и за закупуване на гори и земи;
6.
създава и закрива отдели и сектори в дирекциите и утвърждава длъжностното
разписание на агенцията;
7.
предлага на министъра на земеделието и храните създаване, преобразуване и
закриване на регионални дирекции по горите и специализирани териториални звена
на агенцията;
8.
утвърждава числеността, длъжностните разписания и средствата за работна заплата
на регионалните дирекции по горите и на специализираните териториални звена на
агенцията;
9.
издава актове за възникване, изменяне и прекратяване на служебните
правоотношения и сключва, изменя и прекратява трудовите договори със
служителите в агенцията и с ръководителите на регионалните дирекции по горите и
на специализираните териториални звена на агенцията;
10.
управлява и разпределя средствата от бюджета;
11.
утвърждава бюджетните сметки на регионалните дирекции по горите и на
специализираните териториални звена на агенцията;
12.
управлява имуществото на агенцията;
13.
утвърждава правилник за организацията на работната заплата в агенцията;
14.
утвърждава правилник за вътрешния трудов ред;
15.
издава Инструкция за деловодната дейност и документооборота в агенцията;
16.
командирова в страната служителите от агенцията и ръководителите на
регионалните дирекции по горите и на специализираните териториални звена, а в
чужбина - всички служители от агенцията, регионалните дирекции по горите и
специализирани териториални звена, както и от държавните горски стопанства и
държавните ловни стопанства;
17.
обявява списъка на информацията, подлежаща на класификация като служебна тайна
в съответствие със Закона за защита на класифицираната информация;
18.
разработва проекти на нормативни актове в областта на своята компетентност;
19.
създава експертни работни групи за изготвяне проекти на актове или за
предлагане решения на конкретни въпроси;
20.
предлага на министъра на земеделието и храните сключване на международни
договори и участие в международни организации в областта на горското и ловното
стопанство;
21.
участва в разработването и прилагането на двустранни и многостранни
споразумения за икономическо и научно-техническо сътрудничество;
22.
сключва договори, необходими за осъществяване дейността на агенцията съобразно
своите правомощия;
23.
сключва браншов колективен трудов договор и договор със синдикалната
организация на държавните служители в агенцията;
24.
в законоустановените случаи със заповед делегира правомощия на длъжностни лица
от агенцията, на ръководителите на регионалните дирекции по горите и на
специализираните териториални звена, както и на директорите на държавните
горски стопанства и на държавните ловни стопанства;
25.
утвърждава средства за допълнително възнаграждение на служителите в агенцията,
в регионалните дирекции по горите и в специализирани териториални звена на
агенцията от икономии на средства за работна заплата;
26.
със заповед определя служителите от агенцията, от регионалните дирекции по
горите и специализираните териториални звена, които да получават допълнително
месечно възнаграждение за работа с класифицирана информация и допълнителното
месечно възнаграждение за всеки от тях в размер от 10 до 20 на сто от основното
им възнаграждение;
27.
със заповед определя размера на възнаграждението на служителите в агенцията, в
регионалните дирекции по горите и специализираните териториални звена на
агенцията за участие в работни групи, комисии и по проекти;
28.
въвежда спомагателни книги и регистри за отразяване на обстоятелствата по
държавната собственост;
29.
изпълнява други функции, определени със закон или с акт на Министерския съвет.
(2)
При отсъствие на изпълнителния директор функциите му се изпълняват от заместник
изпълнителния директор.
Чл. 6. (1) Стопанският съвет се състои от
председател, секретар и членове.
(2)
Председател на Стопанския съвет е изпълнителният директор на агенцията или
оправомощено от него длъжностно лице.
(3)
Поименният състав на Стопанския съвет се определя със заповед на изпълнителния
директор на агенцията.
Чл.
7. (1) Председателят на Стопанския съвет:
1.
насрочва заседанията и утвърждава дневния ред;
2.
ръководи заседанията и цялостната работа на Стопанския съвет;
3.
контролира изпълнението на решенията на Стопанския съвет;
4.
подписва протоколите от заседанията на Стопанския съвет.
(2)
В отсъствие на председателя неговите функции се изпълняват от секретаря на
съвета.
Чл.
8. Секретарят на Стопанския съвет:
1.
организира подготовката на заседанията;
2.
подготвя проекта на дневен ред за заседанията на Стопанския съвет;
3.
изпраща копие от утвърдения дневен ред на всички членове на Стопанския съвет;
4.
организира провеждането на заседанията, включително достъпа до материалите по
точките от дневния ред или предоставянето им;
5.
води протокол от заседанията;
6.
в 7-дневен срок от провеждането на заседанието изпраща на членовете на
Стопанския съвет копие-извлечение от протокола с приетите решения;
7.
организира и координира изпълнението на взетите решения;
8.
води архива на Стопанския съвет;
9.
осъществява връзката и координацията между членовете на Стопанския съвет.
Чл.
9. (1) Редовните заседания на Стопанския съвет се провеждат
най-малко три пъти в годината.
(2)
Заседанията на Стопанския съвет се свикват от неговия председател и се считат
за редовни, ако на тях присъстват не по-малко от половината от членовете му.
При липса на кворум председателят отлага заседанието за друга дата, но не
по-късно от 14 дни, и то се счита за редовно независимо от броя на
присъстващите членове.
(3)
При необходимост председателят на Стопанския съвет свиква извънредни заседания
по своя инициатива, по писмено искане на най-малко 1/3 от членовете или по
решение, взето на последното заседание на съвета.
Чл.
10. За всяко заседание на Стопанския съвет се съставя дневен ред,
който се изготвя от секретаря, утвърждава се от председателя и заедно с
материалите по него се изпраща на членовете най-малко 7 дни преди датата на заседанието.
Чл.
11. На заседание на Стопанския съвет могат да се обсъждат и
въпроси, невключени в предварително утвърдения дневен ред, само ако присъстват
всички членове на съвета и те са съгласни.
Чл.
12. Решенията на Стопанския съвет се вземат с обикновено мнозинство
от присъстващите негови членове и с явно гласуване.
Чл.
13. (1) На заседанията на Стопанския съвет се води протокол.
(2)
Протоколът се подписва от председателя, секретаря и членовете на съвета.
(3)
При подписване на протокола с особено мнение членът на съвета в срок два
работни дни от провеждането на заседанието представя на председателя писмени
мотиви към особеното мнение, които са неразделна част от протокола.
(4)
Протоколите, решенията и другите документи се съхраняват от секретаря.
(5)
В срок до 14 дни след провеждането на всяко заседание копия-извлечения от
протоколите, решенията и другите приети актове се изпращат от секретаря до
всички членове на Стопанския съвет.
Чл.
14. (1) Агенцията е структурирана в дирекция "Вътрешен
одит", служител по сигурността на информацията, финансов контрольор, две
дирекции на обща администрация и 3 дирекции на специализирана администрация.
(2)
Разпределението на числеността на персонала в агенцията е посочено в
приложението.
С
пълния текст на документа можете да се запознаете тук:
http://94.156.102.51/bg/laws/ldoc/2135657881
В
сила от 01.01.2010 г. Издадена от Министерството на земеделието и храните
Обн. ДВ. бр.4 от 15 Януари 2010г.
§
1. Чл. 16. ал. 1 се изменя така:
"Чл.
16. (1) Диагностика на болестта син език се извършва в национална
референтна лаборатория. Координатите на националната референтна лаборатория в
България и всички последващи промени, свързани с нея, се публикуват на интернет
страницата на НВМС. Националната референтна лаборатория и Референтната
лаборатория на Общността са посочени в приложението."
§
2. В раздел "Допълнителни разпоредби" се създава § 1а:
"§
1а. Тази наредба въвежда изискванията на чл. 19 от Директива 2008/73/ЕО на
Съвета от 15 юли 2008 г. за опростяване на процедурите по вписване и
публикуване на информация във ветеринарната и зоотехническата област и за
изменение на директиви 64/432/ЕИО, 77/504/ЕИО, 88/407/ЕИО, 88/661/ЕИО,
89/361/ЕИО, 89/556/ЕИО, 90/426/ЕИО, 90/427/ЕИО, 90/428/ЕИО, 90/429/ЕИО,
90/539/ЕИО, 91/68/ЕИО, 91/496/ЕИО, 92/35/ЕИО, 92/65/ЕИО, 92/66/ЕИО, 92/119/ЕИО,
94/28/EO, 2000/75/EO, Решение 2000/258/ЕО и директиви 2001/89/EO, 2002/60/ЕО и
2005/94/EO (обн., ОВ, бр. L 219 от 2008 г.)."
§
3. Приложението към чл. 16, ал. 1 се изменя така:
"Приложение
към чл. 16, ал. 1
Национална
референтна лаборатория за диагностика на син език на Република България и
Референтна лаборатория на Общността
1.
Република България, Национална референтна лаборатория - Изпитвателна
лаборатория "Екзотични и особено опасни инфекции" към Национален
диагностичен научноизследователски ветеринарномедицински институт (НДНИВМИ)
София,
бул. Ломско шосе 190
2.
AFRC Institute for Animal Health
Pirbright
Laboratory
Ash
Road, Pirbright
Woking,
Surrey GU24 ONF, United Kingdom
Teл.
(44-1483) 23 24 41
Факс
(44-1483) 23 24 48
E-mail:
philip-mellor@bbsrc.ac.uk."
В
сила от 15.01.2010 г. Издадена от Министерството на земеделието и храните
Обн. ДВ. бр.4 от 15 Януари 2010г.
§
1. В чл. 21, ал. 1 се добавя ново изречение: "Списък с координатите на
тази лаборатория, както и всички последващи промени се публикуват на интернет
страницата на НВМС."
§ 2. В § 1а от допълнителните
разпоредби след думите "Директива на Съвета 92/35" се добавя "и
изискванията на чл. 14 от Директива 2008/73/ЕО на Съвета от 15 юли 2008 г. за
опростяване на процедурите по вписване и публикуване на информация във
ветеринарната и зоотехническата област и за изменение на директиви 64/432/ЕИО,
77/504/ЕИО, 88/407/ЕИО, 88/661/ЕИО, 89/361/ЕИО, 89/556/ЕИО, 90/426/ЕИО,
90/427/ЕИО, 90/428/ЕИО, 90/429/ЕИО, 90/539/ЕИО, 91/68/ЕИО, 91/496/ЕИО,
92/35/ЕИО, 92/65/ЕИО, 92/66/ЕИО, 92/119/ЕИО, 94/28/EO, 2000/75/EO, Решение
2000/258/ЕО и директиви 2001/89/EO, 2002/60/ЕО и 2005/94/EO, обнародвана в ОВ,
бр. L 219 от 2008 г.".
§ 3. Наредбата влиза в
сила от деня на обнародването й в "Държавен вестник".
В
сила от 01.01.2010 г. Издаден от Министерството на финансите
Обн. ДВ. бр.6 от 22 Януари 2010г.
В
сила от 26.01.2010 г. Издаден от Министерството на земеделието и храните
Обн. ДВ. бр.7 от 26 Януари 2010г.
Чл. 1.
С правилника се уреждат дейността, структурата, организацията на работа и
числеността на областните дирекции "Земеделие".
Чл. 2.
(1) Областните дирекции "Земеделие" са специализирани териториални
администрации към министъра на земеделието и храните.
(2)
Областните дирекции "Земеделие" са юридически лица на бюджетна
издръжка със седалище в съответните областни градове.
(3)
Областните дирекции "Земеделие" са второстепенни разпоредители с
бюджетни кредити към министъра на земеделието и храните.
(4)
Областните дирекции "Земеделие" подпомагат министъра на земеделието и
храните при провеждането на държавната политика в областта на земеделието и
горите, както и при прилагането на Общата селскостопанска политика на
Европейския съюз (ОСП на ЕС) на територията на съответната област или области,
определени със заповед на министъра на земеделието и храните.
(5)
Дейността на областните дирекции "Земеделие" се осъществява на
основата на принципите: законност, откритост, достъпност, ефективност,
отговорност и отчетност.
(6)
Главна дирекция "Земеделие, гори и поземлени отношения" осъществява
координацията, методическото ръководство и контрола по прилагане на Закона за
собствеността и ползуването на земеделските земи (ЗСПЗЗ), Закона за
възстановяване на собствеността върху горите и земите от горския фонд
(ЗВСГЗГФ), Закона за опазване на земеделските земи (ЗОЗЗ), Закона за
подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП), Закона за опазване на
селскостопанското имущество (ЗОСИ) и подзаконовите нормативни актове.
(7)
Инспекторатът към Министерството на земеделието и храните (МЗХ) осъществява
контрол върху дейността на областните дирекции "Земеделие".
(2)
Директорът се назначава с договор, който се сключва, изменя и прекратява от
министъра на земеделието и храните.
(3)
Директорът на областна дирекция "Земеделие":
1.
организира, ръководи и контролира цялостната дейност на областната дирекция;
2.
подпомага провеждането на държавната политика в областта на земеделието и
горите, както и при прилагането на Общата селскостопанска политика на
Европейския съюз на територията на съответната област;
3.
ръководи, координира и контролира дейността на териториалните звена -
общинските служби по земеделие;
4.
координира дейността на областната дирекция "Земеделие" във връзка с
дейностите по прилагане на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за
периода 2007 - 2013 г.;
5.
осъществява взаимодействието с регионалните звена на останалите второстепенни
разпоредители с бюджетни кредити към министъра на земеделието и храните на
територията на съответната област;
6.
утвърждава длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите на
областната дирекция съгласувано с министъра на земеделието и храните;
7.
утвърждава вътрешни правила за работна заплата в администрацията;
8.
назначава държавните служители, изменя и прекратява служебните правоотношения с
тях;
9.
сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово
правоотношение;
10.
прави предложение за включване в инвестиционната програма на МЗХ обекти,
свързани с дейността на дирекцията, включително по чл. 8, ал. 2, т. 1 ЗОЗЗ;
11.
назначава и ръководи комисиите, свързани с определяне на обекти по чл. 8, ал.
2, т. 1 ЗОЗЗ - мелиоративни и противоерозионни обекти; усвояване на нови земи;
рекултивация на нарушени терени; подобряване на продуктивните качества на
земите; устройство и изграждане на инфраструктурата на земеделските територии,
оценка на качеството и категориите на земите;
12.
определя със заповед служителите, които контролират качеството и количеството
на извършената работа във връзка с изпълнението на обектите по чл. 8, ал. 2, т.
1 ЗОЗЗ и участват в приемателните комисии при окончателното приемане на
обектите;
13.
организира и назначава комисиите по приемането на обектите по чл. 8, ал. 2, т.
1 ЗОЗЗ в съответствие със Закона за устройството на територията;
14.
назначава Дисциплинарен съвет и налага дисциплинарни наказания на назначените
от него служители;
15.
определя служител, който да изпълнява функциите на служител по сигурността на
информацията по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация;
16.
определя служител или служители, който или които извършват проверка на лицата
по чл. 25, ал. 2, т. 5 от Закона за предотвратяване и разкриване на конфликт на
интереси (ЗПРКИ);
17.
изпълнява и други функции, възложени със закон, подзаконови нормативни актове
или заповед на министъра на земеделието и храните.
(4)
При упражняване на правомощията си директорът на областната дирекция издава
индивидуални административни актове.
(5)
Директорът може да възложи с писмена заповед изпълнението на отделни функции на
главния секретар.
(6)
Функциите на директора в негово отсъствие се изпълняват от определено със
заповед за всеки конкретен случай длъжностно лице от състава на дирекцията.
Чл.
4. Директорът на областната дирекция взаимодейства с органите на
местното самоуправление на територията на областта, с органите на
изпълнителната власт и с други органи и организации.
Чл. 5.
Директорът на областната дирекция представя на министъра на земеделието и
храните годишен доклад за дейността на областната дирекция
"Земеделие".
Чл. 6.
(1) Според характера на дейността, която извършват, административните звена в
областните дирекции "Земеделие" са обособени в обща и специализирана
администрация.
(2)
Числеността на персонала на съответната областна дирекция е посочена в
приложението.
(3)
Структурата и числеността на отделните административни звена се определят с
длъжностното разписание при спазване на разпоредбите на Закона за
администрацията, Закона за държавния служител и подзаконовите актове по
прилагането им.
Чл.
7. (1) Общата администрация е организирана в дирекция
"Административно-правна, финансово-стопанска дейност и човешки
ресурси".
(2)
Общата администрация подпомага осъществяването на правомощията на директора,
създава условия за осъществяване на дейността на специализираната администрация
и извършва техническите дейности по административното обслужване.
Чл.
8. Контрол за законосъобразност на документите, свързани с
финансовата дейност на областната дирекция "Земеделие", се
осъществява от упълномощен от директора служител на областната дирекция.
Чл. 9.
(1) Специализираната администрация е организирана в Главна дирекция
"Аграрно развитие".
(2)
В състава на Главна дирекция "Аграрно развитие" се включват
общинските служби по земеделие на територията на областта като териториални
звена.
(3)
Специализираната администрация подпомага и осигурява осъществяването на
правомощията на директора.
С
пълния текст на документа можете да се запознаете тук:
http://94.156.102.51/bg/laws/ldoc/2135659679